tazkirah ramadhan

Salam Ramadhan 1431H & Bonus Bulan Puasa

Bermula esok, 11 Ogos 2010, semua umat Islam akan mula menjalani ibadah puasa selama sebulan. Jadi, sehubungan dengan itu, saya sebagai admin kepada website Nasoha.com ingin mengucapkan kepada anda “Selamat Berpuasa” kepada mereka yang beragama Islam. Semoga bulan ramadhan kali ini kita semua dapat sama-sama tingkatkan amal ibadah, banyakkan sedekah, dan amal jariah.

Bagi mereka yang mengenali saya secara langsung mahupun tidak langsung, saya ingin memohon ampun dan maaf diatas semua perkara samaada disengajakan atau pun tidak disengajakan.

Bersamalah kita mengejar BONUS EXTRA di bulan yang mulia ini.. Antaranya:

Klik Sini Untuk Baca Selajutnya

Incoming search terms keywords:

  • puasa ramadhan (29)
  • gambar puasa ramadhan (23)
  • salam ramadhan (18)
  • gambar ramadhan (14)
  • salam subuh ramadan (3)
  • salam subuh dan salam ramadhan (2)
  • salam subuh ramadhan (1)
  • salam subuh dibulan ramadon (1)
  • salam ramadhan mohon maaf (1)
  • gmbr hadis sahih bulan ramadhan (1)

Kemewahan adalah satu UJIAN?

Artikel Penuh di: http://nasoha.com/index.php/kemewahan-adalah-ujian

****************************************************************************

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca budiman. Selamat berpuasa bagi yang beragama Islam. Islam is the way of life. Syukur ke hadrat Ilahi walaupun Islam kita ini adalah Islam yang diwarisi oleh ibu-bapa kita, namun, kita tetap cuba menghargainya.

Wahh..mcm poyo pulak nak bg tazkirah. hihi… Saya menulis ini adalah untuk mengingatkan diri saya sendiri yang semakin alpa sambil mengingatkan para pembaca sekalian. Bulan puasa ni, pastinya sedikit ilmu yang kita kongsikan, pahala kita akan digandakan, Insyaallah. Arus kemodenan alaf kini cukup menguji keimanan kita. Apatah lagi suasana sekeliling kita mendesak kita menghampiri kepada dosa. Iman boleh turun naik ni.

Bercerita pasal iman, saya bukanlah orang yang layak nak huraikan. Namun, sebagai org Islam, saya cukup tahu Rukun Iman itu 6 perkara. Kalau di iklan radio Rukun Negara boleh ingat, takkan rukun iman yang 6 pun takleh ingat kan? Jadi, post saya kali ini agak berbeda dengan sebelum-sebelum ini yang banyak memberikan tips buat duit di internet atau pun sebagai usahawan internet.

Seiring dan Sejalan

Dalam usia perniagaan semakin maju, jgn ditinggalkan juga usia keimanan kita. Hari ini adalah 17 Ramadhan, sejarah Al-Quran diturunkan secara beransur-ansur selama 22 tahun. Kalau tak silap dulu mengaji pernah dengar Al-Quran diturunkan selama 22 tahun 2 bulan 22 hari. Betul ke tak ye? Kalau salah, sila betulkan ana ye? Banyak kisah tauladan dan pedoman hari esok yang perlu kita pegang. Selagi kita berpegang kepada Al-Quran dan hadis Nabi, maka kita takkan sesat buat selamanya. Kadang-kadang saya cek balik diri sendiri, kenapalah aku wat dosa hari ni? Rupanya tertingal baca Al-Quran atau pun solat kita dah tak berkualiti lagi.

Pagi ini terdetik hati ini nak Klik Sini Untuk Baca Selajutnya